Indicatoare de avertizare
Indicatoare si marcaje rutiere explicate. Invata indicatoarele rutiere pentru a putea lua examenul auto!
Intrebari salvate
Salvează întrebările pe care vrei să le înveți
Întrebările salvate vor apărea în pagină ta de întrebări salvate.
Vei avea un chestionar format doar din întrebările salvate de tine.
Curba la stinga
Este amplasat la cel mult 200 m de o curba la stanga. Conducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa sub 50 m., toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Curba la stinga
Curba la dreapta
Este amplasat la cel mult 200 m de o curba la dreapta. Conducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa sub 50 m., toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise. Este permisa depasirea in curbele cu vizibilitate.
Curba la dreapta
Curba dubla sau o succesiune de mai mult de doua curbe, prima la stanga
Se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Conducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa sub 50 m., toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Curba dubla sau o succesiune de mai mult de doua curbe, prima la stanga
Curba dubla sau o succesiune de mai mult de doua curbe, prima la dreapta
Se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Conducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Curba dubla sau o succesiune de mai mult de doua curbe, prima la dreapta
Curba deosebit de periculoasa
Acest indicator se monteaza in curbe cu raze mai mici de 100 m, sensul sagetilor indicand sensul virajului. Conducatorul trebuie sa circule cu viteza de max. 30 km/h in localitate si max. 50 km/h in afara localitatii, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) fiind interzise.
Curba deosebit de periculoasa
Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase
Se instaleaza cate 5 astfel de panouri in curbe cu raze mai mici de 100 m sau in curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m. Sunt amplasate in zona exterioara a curbelor, varful sagetilor indicand sensul virajului.
Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase
Coborare periculoasa
Se amplaseaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar nu are voie sa stationeze pe toata lungimea pantei. Daca, in varful pantei, vizibilitatea este redusa sub 50 m, toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, are prioritate cel care urca fata de cel care coboara.
Coborare periculoasa
Urcare cu inclinare mare
Se instaleaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, avand prioritate cel care urca fata de cel care coboara.
Urcare cu inclinare mare
Drum ingustat pe ambele parti
Se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto poate preventiv sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Depasirea este permisa.
Drum ingustat pe ambele parti
Drum ingustat pe partea dreapta
Se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto poate preventiv sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Depasirea este permisa.
Drum ingustat pe partea dreapta
Drum ingustat pe partea stanga
Se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto poate preventiv sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Depasirea este permisa.
Drum ingustat pe partea stanga
Acostament periculos
Intoarcerea este interzisa (soliditatea drumului nu permite).
Acostament periculos
Drum aglomerat
La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa pastreze o distanta de siguranta fata de vehiculul care se deplaseaza in fata sa. Se amplaseaza pe drumurile publice pe care traficul este intens.
Drum aglomerat
Tunel
Se gaseste la 50-200 m de intrarea in tunel. In tunel, conducatorul auto preventiv, poate sa reduca viteza si toate manevrele (depasirea cu exceptia motocicletelor fara atas, vehiculelor fara motor si ciclomotoarelor, cand vizibilitatea este peste 20 m. iar latimea drumului mai mare de 7 m., oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise. In cazul imobilizarii in tunel, conducatorul auto este obligat sa opreasca motorul si sa semnalizeze prezenta autovehiculului.
Tunel
Pod mobil
Se amplaseaza la 100-200 m de podul mobil. Daca podul este ridicat, oprirea este obligatorie. Pe pod, sunt interzise toate manevrele (depasirea cu exceptia motocicletelor fara atas, vehiculelor fara motor si ciclomotoarelor, cand vizibilitatea este peste 20 m. iar latimea drumului mai mare de 7 m., oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea).
Pod mobil
Iesire spre un chei sau mal abrupt
Se amplaseaza la 100-200 m de chei sau mal abrupt pentru a atentiona conducatorul auto ca, pe directia inainte, drumul se termina deasupra cheiului sau malului abrupt.
Iesire spre un chei sau mal abrupt
Drum cu denivelari
Se amplaseaza la 50-200 m de locul periculos. Daca lungimea sectorului de drum depaseste 0,3 km, indicatorul este insotit de un panou aditional pe care este specificata lungimea sectorului de drum cu denivelari. La intalnirea acestui indicator conducatorii auto sunt obligati sa reduca viteza la max. 30 km/h in localitate si max. 50 km/h in afara localitatii.
Drum cu denivelari
Denivelare pentru limitarea vitezei
Denivelare pentru limitarea vitezei
Drum lunecos
Se afla montat la 100-200 m de sectorul periculos. Conducatorului auto ii este recomandat sa reduca viteza, sa circule cu atentie sporita, sa nu bruscheze volanul si comenzile autovehiculului, si sa evite folosirea franelor. Daca drumul este acoperit cu polei, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la max. 30 km/h in localitate si max. 50 km/h in afara localitatii.
Drum lunecos
Improscare cu pietris
Se amplaseaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos. Poate fi insotit de indicatorul "Interzis autovehiculelor de a circula fara a mentine intre ele un interval de cel putin ... m", deoarece exista riscul ca pietrisul de pe partea carosabila sa fie aruncat de rotile vehiculului catre ceilalti participanti la trafic. La intalnirea acestui indicator, conducatorului auto ii este recomandat preventiv sa reduca viteza si sa pastreze o distanta fata de vehiculul care circula in fata sa.
Improscare cu pietris
Caderi de pietre
Este instalat la 100-200 m de locul periculos. Poate fi insotit de un panou aditional pe care este inscriptionata lungimea sectorului de drum periculos, daca acesta depaseste 300 m. Conducatorului auto ii este recomandat preventiv sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Caderi de pietre
Presemnalizare trecere pietoni
Se instaleaza la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusa sau in afara localitatilor. Conducatorului auto ii este recomandat preventiv sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. Acest indicator nu se instaleaza cand locul amplasarii sale coincide cu locul amplasarii indicatorului "Copii".
Presemnalizare trecere pietoni
Copii
Conducatorii auto intalnesc acest indicator pe sectoarele de drum frecvent circulate de copii (aflate in imediata apropiere a gradinitelor, scolilor si a locurilor de joaca). Conducatorul este obligat sa reduca viteza sub 30 km/h in localitati, respectiv sub 50 km/k in afara localitatilor in intervalul ora 0700-2200 si sa circule cu atentie sporita. Pe drumurile cu circulatie in ambele sensuri prevazute cu o singura banda pe sens, pe distanta cuprinsa intre aceste indicatoare aferente celor doua sensuri, marcajul de separare a sensurilor este cu linie continua.
Copii
Biciclisti
Se amplaseaza la 100-200 m de locul in care drumul public se intersecteaza cu o pista pentru biciclisti. La intalnirea acestui indicator, conducatorului auto ii este recomandat preventiv sa reduca viteza.
Biciclisti
animale
Se amplaseaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. La trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la max. 30 km/h in localitate si max. 50 km/h in afara localitatii.
animale
animale
Se amplaseaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. La trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la max. 30 km/h in localitate si max. 50 km/h in afara localitatii.
animale
Lucrari
Se instaleaza la 20-200 m de sectorul de drum pe care se executa lucrari. Fondul de culoare galbena semnifica caracterul temporar al lucrarii. La intalnirea acestui indicator, conducatorului auto ii este recomandat preventiv sa reduca viteza.
Lucrari
Semafoare
Se instaleaza la 30-200 m de locul in care se afla semaforul, daca se considera ca prezenta semaforului ar putea surprinde conducatorii auto.
Semafoare
Aeroport
Se amplaseaza pe drumurile publice ce trec pe sub culoarele aeriene din apropierea aeroporturilor, pentru a atentiona conducatorul auto de zgomotul puternic sau de zborurile la joasa inaltime a avioanelor.
Aeroport
Vant lateral
Este amplaseaza in locurile unde exista frecvent curenti puternici de aer care pot afecta circulatia rutiera. Conducatorii auto trebuie sa fie atenti la trecerea pe langa un autovehicul cu gabarit mare deoarece se poate forma fenomenul de absorbtie.
Vant lateral
Circulatie in ambele sensuri
Este intalnit la iesirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a atentiona conducatorul auto ca pe sectorul de drum urmator se va circula in ambele sensuri.
Circulatie in ambele sensuri
Alte pericole
Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea locului periculos, in orice situatie periculoasa care nu este prevazuta cu un indicator de avertizare specific. La intalnirea acestui indicator, conducatorului auto ii este recomandat preventiv sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Alte pericole
Accident
Este un indicator care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la max. 30 km/h in localitate, respectiv max. 50 km/h in afara localitatii.
Accident
Intersectie de drumuri
Este amplasat numai in afara localitatilor, la 50-200 m inaintea unei intersectii nedirijate de drumuri din aceeasi categorie. In aceasta intersectie se aplica regula prioritatii de dreapta iar conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la max. 30 km/h in localitate, respectiv max. 50 km/h in afara localitatii.
Intersectie de drumuri
Intersecsie cu un drum fara prioritate
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Intersecsie cu un drum fara prioritate
Intersecsie cu un drum fara prioritate
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Intersecsie cu un drum fara prioritate
Intersecsie cu un drum fara prioritate
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Intersecsie cu un drum fara prioritate
Intersecsie cu un drum fara prioritate, (decalate)
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Intersecsie cu un drum fara prioritate, (decalate)
Presemnalizare intersectie cu sens giratoriu
Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor cu sens giratoriu. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.
Presemnalizare intersectie cu sens giratoriu
Trecere la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere
Se amplaseaza la 50 m (in localitate)/ 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la intalnirea acestui indicator (la mai putin de 50 m). In localitate, amplasarea indicatorului se va face pe acelasi stalp cu panoul suplimentar cu o dunga rosie oblica, iar in afara localitatii pe panoul suplimentar cu trei dungi rosii oblice.
Trecere la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere
Trecere la nivel cu o cale ferata fara bariere
Se amplaseaza la 50 m (in localitate) / 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata fara bariere. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa opreasca pentru a se asigura, inainte de a traversa calea ferata.
Trecere la nivel cu o cale ferata fara bariere
Trecere la nivel cu linii de tramvai
Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor in care tramvaiele urmeaza sa vireze la dreapta ori la stanga. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa acorde prioritate tramvaiului.
Trecere la nivel cu linii de tramvai
Masini si utiliaje agricole
Masini si utiliaje agricole
Presemnalizarea unei amenajari rutiere care ofera si posibilitatea intoarcerii vehiculelor
Presemnalizarea unei amenajari rutiere care ofera si posibilitatea intoarcerii vehiculelor
Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin stanga
Avertizeaza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea stanga.
Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin stanga
Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin dreapta
Avertizeaza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea dreapta.
Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin dreapta
Baliza bidirectionala
Avertizeaza conducatorul de vehicul ca va intalni obstacole pe drumul public, care pot fi ocolite pe ambele parti (stanga sau dreapta).
Baliza bidirectionala
Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferata
Sunt montate inaintea trecerii la nivel cu calea ferata. Primul panou (cel cu trei dungi) se monteaza la 150 m de calea ferata, al doilea (cel cu doua dungi) - la 100 m, iar ultimul (cel cu o singura dubga) - la 50 m de calea ferata. La intalnirea indicatorului cu trei dungi, conducatorul auto preventiv, trebuie sa reduca viteza. La intalnirea ultimului indicator, cel cu o singura dunga, conducatorul auto nu mai are voie sa execute nicio manevra (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea). In localitate, din cauza conditiilor de trafic, nu se instaleaza decat cel de-al treilea panou.
Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferata
Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrazi
Se monteaza la 300 m (primul panou), 200 m (al doilea panou) si la 100 m (al treilea panou) de urmatoare bifurcatie de pe o autostrada. Fiecare linie alba inseamna 100 m.
Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrazi
Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere
Amplasat la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatorul obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.
Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere
Trecere la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere
Amplasat la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatorul obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.
Trecere la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere
Top întrebări greșite examen DRPCIV
Top întrebări greșite examen DRPCIV
Cele mai grele întrebări la examenul DRPCIV cu explicații și variantele corecte. Acest top conține răspunsurile utilizatorilor din ultimele 24 de ore!
Statistici evoluție
Statistici evoluție
În această zona vor apărea informațiile legate de progresul tău în procesul de pregătire pentru examenul auto.
Chestionare auto 2021
26puncte.ro te ajută să te pregătești pentru examenul auto. Pe acest site găsești mediu de învățare, chestionare online, statistici evoluție și multe alte unelte pentru a te pregăti!
Get it on Google Play